Лисёнок идёт всё глубже в лес. Там есть шорохи, тени, глаза в темноте, страшные дома и странные персонажи. Каждый раз сначала страшно, но потом выясняется: это чья-то игрушка, картон, маска, спектакль.
В финале появляется Мальчик. Он показывает, как включить свет — и внезапно видно, что все страхи были маленькими и управляемыми. Где-то за деревьями уже сияет нечто иное — будущее, Стена.
A little fox wanders deeper into the forest. There are noises, shadows, glowing eyes, creepy houses and strange figures. At first it’s terrifying, but each time the scene dissolves into paper, toys or costumes.
At the end a Boy appears and shows how to turn the light on. Suddenly all the monsters are small and manageable — and somewhere behind the trees something else is shining: the future, the Wall.
Лес вводит читателя в визуальный язык: тёмные фоны, фактурный рисунок, внимание к мельчайшим деталям. Это тот же мир, что и Стена, но до того, как в него врезалась нейросеть и распродажа.
The Forest introduces the visual language: dark grounds, textured drawing, microscopic details. Same world as the Wall, but before the network and sale-logic crash in.